dinsdag 7 mei 2013

Voor die lieve mama's!

Met acrylverf versierden we onze bloempotjes... we stipten er met wattenstaafjes mooie bloemetjes op en gebruikten verder onze eigen fantasie en kleine stickertjes. Iedereen deed zijn uiterste best want dit was iets voor mama... dus iedereen wilde dat het er fantastisch uitzag!



Daarna kozen we een bloemetje uit waarvan we dachten dat mama het heel erg mooi zou vinden en we plantten de zaadjes in potgrond. Elke dag gaven we de zaadjes wat water, en na het weekend waren er bij enkelen al de eerste groene sprietjes te zien... het enthousiasme was groot!


Omdat we ook over de 'bijen' geleerd hebben en over hoe belangrijk deze beestjes zijn voor ons, knutselden we ook nog een leuk bijtje om in ons bloempotje te zetten.





Lichte paniek bij de kinderen doen ze beseften dat ze hun geschenkje al op dinsdag mee naar huis moesten nemen... hoe konden ze dit nog verborgen houden tot zondag? Plannetjes werden bedacht om de bloemetjes 'stiekem' water te geven (ik zeg gewoon "mama, ik heb dorst" en dan geef ik het water aan mijn bloemetjes), verschillende verstopplaatsen (die niet donker mochten zijn!) werden meegedeeld (achter de zetel voor het raam, boven op mijn speelkamer)...
Ook enkele kinderen waren bezorgd omdat er bij hen nog niets te zien was van hun geplante zaadjes... hoe kon dat nu dat er bij de ene wel al groene stengeltjes te zien waren en bij de andere dan weer niet? "Juf, heb ik die te weinig/te veel water gegeven?" Gelukkig is het pas zondag moederdag en hebben ze nog tijd om uit te komen :)!


oeps... welke gezichtjes zitten daar verstopt achter hun bloempotje?


dat is al iets beter ;)!

EEN GELUKKIGE MOEDERDAG aan alle mama's!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten